Så länge vi båda andas

Sådärja, nu kan jag återförenas med Sverige och resten av världen, jag har nämligen varit och sett Breaking down. På bio dessutom!
Jag måste säga att det utan tvekan var den bästa hittils och att den var långt över mina förväntingar! Det ska dock inte förglömmas att mina förväntingar låg på minus 15 då dom andra filmerna verkligen SUGIT BALLE och inte gett mej någon känsla alls (eller något annat) över huvud taget, fast i denna kom det både några skratt och lite tårar (som jag envist blinkade bort) men då måste det tilläggas att jag nog inte var gravid när jag sett dom andra.

Vad som överaskade mej mest var nog att dom fortfarande har kvar alla urdååååliga skådisar, bla Edward som inte är ett dugg snygg och Bella -blubb blubb- fisken med med noll komma noll noll kapacitet att visa några som helst känslor. Att spela uttryckslös och livlös måste ha kommit ganska naturligt för henne..

PLUS I FILMEN:
Sminköserna måste lite cred för sminkningarna på Bella. Hur i hellskotta fick dom henne att se så otroligt tunn och utmärglad ut? Både ansikte och kropp såg helt sjukligt ut! Well done!

MINUS I FILMEN:
Det jag tycker var en väldigt fin och viktig del i boken var bröllopet då dom bytte ut "Tills döden skiljer oss åt" till "Så länge vi båda andas" och den lilla detaljen hade dom inte ens med!!! Whaaat!!? Vad var det om? Nej, dom följde dom orginala bröllops-replikerna till punkt och pricka... kasst.
Konstigt nog så höll jag på att skratta ihjäl mej på den mest "groteska, blodigaste och råaste" scenen i filmen, men det blev bara så fel. Haha! Hoppas jag inte kommer att få mardrömmar =)


Ett ganska så långt inlägg blir ju inte komplett utan lite bilder, så här kommer några.

Magen idag, V.25 =)

Jag, Emil (ta bort dina f*ing händer från mitt huvud!!) och Sandra.
Sittandes i vagnar-Luna och Elis

Iväg mot bion! Tjohoo!

Dom få gånger jag använder smink måste ju domukenteras...


Gnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0