PAKORUM

I vanlig ordning sitter jag och lillan och tittar på Bolibompa (blop-blop, som lillan säger) då dom börjar visa lite från en bondgård och en kalvning på G. Spännande!

Men vänta nu.. . är det verkligen rätt att låta en ko kalva på ett kallt betonggolv utan minsta tecken på något stackars underlag av något slag, hon satt dessutom fast i en halsring så inte kunde hon ligga ned ordenligt heller.
Barn är underbara, men tycker inte ett mycket högljutt barn hör hemma brevid en kossa mitt i en kalvning, som om det inte är påfrestande nog utan andra saker som stressar...
Okej, i slutet hade dom lagt en spade spån för kalven at "landa i" men jag tycker ändå kossa-livet verkar vara lite väl hårt. Tamme tusan, ge dom halmströade boxar istället för dom så kallade "spiltorna" dom står i nu.

Bilden hämtad HÄRifrån


Kommentarer
Postat av: Sandra

Avsolut då kan vi visa er det vi lärt oss :D fast är inte så mycket ännu! Korna verkar inte ha så roligt liv tycker jag heller :/ Står dom där hela vinterhalvåret?Fastkedjade? hemskt isof.

2011-10-10 @ 19:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0