Ledig dag

Blä, vilket äckelväder det är! Vi gick ut en stund före luch för att trotsa det, men det var innn jag insåg riktigt huur mycket det regnade. Vi skyndade ut till kaninerna med lite klöver och blad innan vi skyndade in igen, hurrgatta!



Medan lilla sessan sov passade jag på att brassa vidare med symaskinen på mitt framtida lapptäcke, pjuh, det är a lot more work än man kan tro! Bara att klippa dom fördömda bitarna tar ju en evighet... men nu är i alla fall alla bitar klippta och tre av nio "fyrkanter" sydda. Det ska till en brun kant mellan dom vita bitarna och sen ännu en vit kant innan det bredare, bruna ramen ska dit. Och baksidan förstås! Och innerfodret... Pjuh! Sa ju det...

Bjuder på ett litet smakprov. Man får inte titta så noga bara...


Nu är lillan påklädd och klar att bege sej mot staaan så det är nog bäst jag hakar på så jag hinner med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0