Baka baka liten nallekaka

Idag har jag bakat inte mindre än två sorters kakor till lillans kalas på lördag. På förmiddagen medans damen i fråga var på dagis och lillebror sov passade jag på att göra bort dom som krävde lite mera engagemang, och på eftermiddagen hjälpte (stjälpte??) lillan mej med neg.... wienerbröden. Det roligaste var nog att knäppa sönder dom fina runda bollarna jag gjorde med handen så dom blev alldeles, ja, orunda, och sedan trycka ned dom i pärlsockret för att sedan avsluta med att provsmaka. Varenda en.
Vi var lite oense där i början, men efter ett tag tog hon dom istället med ett försiktigt picett-grepp och doppade i sockret. Halva bollen fick ju pärlsocker på sej i alla fall. 

Dom lite mera engagerade kakorna nedan:


Seriöst, hur fina blev dom inte??!! Kan vara dom vackraste världen någonsin skådat


Det är GOTT att baka!


Och behövligt att bada


Usch, nej nu måste jag duscha. Det var jobbiga 4 kilometer idag, men jag har åtminstonde ett hyffsat tempo nu. Särskilt om man jämför med för bara tre veckor sedan då jag inte hade något tempo alls.

Kommentarer
Postat av: Mona

gu va fina kakor :D såg grymt goda ut oxå! skicka lite t malå ;)

2012-04-18 @ 20:58:26
URL: http://turossi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fina!! :) Recept??

2012-04-18 @ 21:36:51
Postat av: Anneli

Gu vad hurtig du är.. :) Både springa och baka, inte illa.. :) Kakorna var super söta, och säker supergoda också.. :)

2012-04-19 @ 13:14:39
Postat av: sandra

Verkligen hurtig:) Fina blev dom!

2012-04-19 @ 15:53:27
Postat av: viktoria

wow vilka fina kakor!

2012-04-21 @ 09:48:16
URL: http://varodells.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0