Bort me de, skitväder!

Vars tog gårdagens sol vägen? Hoppas regnet bara mellanlandade här i Flurkis idag för vi har ju blivit lovade fin-väder i helgen, så sol från och med imorgon -tack!

Jag sitter här med färg i håret och undrar om dom kanske stoppat fel färg i lådan, för det börjar skifta farligt mycket rött i det... jag som tyckte "Mocka chokladbrun" lät bra, nästan som Mellanbrun som syster Ida rådde mej att köpa. Chokladbrun, mellanbrun.. whats the difference? Är det de där "Mocka" innan som ställer till det kanske? Aja, tider får utvisa...

Jag begav mej i alla fall ut en sväng med Ayla efter middagen, och lilla damen i fråga testade verkligen gränserna idag. Hon stannade och vägrade gå flera gånger, backade och snodde runt, att hon är lite "fin i kanten" och helst inte vill blöta ner fötterna i onödan (typ vattenpölar) gör ju inte saken lättare. Synd för henne att jag är envis som en gammal get och fich henne både frammåt och genom vattenpölarna, så nästa gång hoppas jag på mindre tjurighet från hennes sida. Hon är grymt maffig och supertrevlig att rida bortsett från det =) 





Va bliré för hårfärg, tro? Rött? Brunt?
Grönt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0