BVC besök på schemat

Idag var det dags för lillens allra första BVC-besök efter utskrivningen från Barn 4. I fredags vägde han 2615 gram och jag var minst sagt nervös inför denna vägning... tänk om han inte gått upp någonting? Tänk om han gått ner? Han äter ju bra, eller? Eller?
Eller?

Vi kan väl säga att det inte fanns någon orsak till oro alls då mannen i fråga faktikst gått upp 140 gram sedan dess, nu väger han altså 2755 gram! Duktiga lilla killen!
Dagen i ära hade jag tänkt klä upp honom i jätte fina kläder från Newbie som han fått av sin mormor och morfar, men trots att dom bara var i stl 50 så drunknade han nästan i dom =) Så så stor är han inte, Diana. Än. =)

Efter vägning och mätning for vi på Coop och handlade lite (mycket) och jag insåg till min förtjusning att min önskan gått i uppfyllelse - Mjölk på dunk stod där mitt framför näsan på mej, och finns i denna stund även i våran kyl.
OBS! Lägg märke till fetthalten, haha. 



Kommentarer
Postat av: Erika

Är du inte väldigt miljöosmart att handla mjölk som dels är på plastflaska och sedan kommer ända från skåne?

Du borde vara rädd om våra norrländska landskap.

2012-02-23 @ 10:49:11
Postat av: moa

Erika, jag ÄR rädd om vårat fina norrland och handlar alltid produkter från norrmejerier (smör, ägg, mjölk margarin m.m) men tyckte dunken var "en kul grej" och var bara tvungen att köpa den. tanken är att hälla i "riktig" mjölk däri sedan (dvs norrländsk mjölk) vilket fungerar utmärkt då den är gjort i -tadaa- plast!

2012-02-23 @ 14:22:32
URL: http://siemprealgo.blogg.se/
Postat av: Erika

Med den motiveringen tycker jag att de var ett okej köp. Om de bara var en engångsgrej. Går den att ha liggandes i kylen måntro eller får man mjölk överallt då?

2012-02-24 @ 08:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0