Bara för att djävlas

Aaaah, det känns helt OK att ta helg nu, och nedräkningen till HP har påbörjats på allvar nu. Bara 5 arbetsdagar kvar nu! Nästan så att jag räknar timmar. Nästan.


Jag gick förbi Biblioteket en sväng idag för att låna några böcker (vilket är ytterst ovanligt då jag allra helst vill kunna ställa böcker jag läst på bokhyllan efteråt men den boken jag var ute efter var slutsålda) men jag upptäckte att mitt lånekort inte var i börsen. När jag tänker efter noggrannare så var det nog det kortet som Timmy gjorde plektrum av... hrm... aja, jag frågade i receptionen om det möjligtvis gick att låna böcker ändå, det gick det inte. Jag fick tre alternativ.
Antingen kunde jag åka hem och hämta kortet, eller så kunde dom lägga undan böckerna så jag kunde komma tillbaka en annan dag eller så kunde jag köpa ett nytt kort för 20:-.

Jag: Aamen då köper jag ett nytt kort!
Tant: Ja, det blir 20:-, tack.
Jag: Tar ni kort?
Tant: Nej tyvärr, inte under 30 kronor...
Jag: .....
Tant: Jag kan sätta upp en skuld på kortet om du vill?
Jag: Aa, gör det...

Det måste vara bara för att djävlas dom har en minimumgräns på 30 kronor då ett nytt kort kostar 20. Vilka ena!



Jag och världens mest osmickrande soptunna-lock! Vem som helst ser tjock ut i "spegelbilden" och med min bamse-mage ser jag helt grotesk ut =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0