Stadsfest med kisspauser

I lördags, ungefär det  klockslaget då lillan somnat för lunchluren, brassade jag och röda faran iväg mot Mli, Krister och stadsfesten. På statiol stannade jag för lite tankning (både till bilen och till mej) och spanade runt lite i butiken efter någon Lars Winnerbäck skiva som jag kunde tjuvlyssna på. Tyvärr såg jag inte skymten av någon sådan skiva, men hittade däremot en Tomas Ledin - Greatest hits och tänkte ungefär "Äh, svensk som svensk..." och köpte den istället. Helt sjukt vad bra man sjunger i bilen altså! Speciellt om man åker ensam. 

I alla fall... väl framme hos Mli och Krsiter så dröjde det inte värst länge innan första vinglaset var upphällt, och sedan följde Mariokartspelande (som jag för övrigt är 100 på att jag fetförlorade i...huhu), sminkning och poker. Kl 18.55 fanns vi på plats utanför grindarna och kunde stolt konstatera att vi var först in på området. Yey. Party.
Nåväl, maten kunde väl varit aningen bättre, men med tanke på priset gick det ned, och det gjorde cidrarna man fick med också. Efter mycket och mera skratt och prat (och MASSOR av kisspauser) var klockan plötsligt jättemycket och vi gick med stora kliv mot Lars Winnerbäck scenen för att intaga någorlunda bra platser. Efter ungeför två låtar avlägsnade jag och Mli oss för att inte av misstag begå självmord (herregud vilka tråkiga och mörka låtar) och åkte lite karosell istället. DET var kul! 
VI hann även med att skaka lite rumpa framför Timotej och träffa en hel del gamla klasskompisar innan kvällen var slut, och jag känner att det verkligen börjar vara dags för en reunion =) Jepp jepp
Kvällen slutade i alla fall alldeles alldeles för fort, och jag hann aldrig köpa dom där super snygga linnerna jag spanat in i början. "Äh, det hinner vi sen" my ass. 

Jag och Mli










Kommentarer
Postat av: Mli

"för att inte av misstag begå självmord" haha!

2012-07-03 @ 08:36:17
URL: http://crazyhappy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0