Akuten

Jahapp... inatt blev det en sväng till akuten igen med lillprins då han hade "revbens-andningar" och det lät lite ansträngt när han andades...
Dom tidigare gångerna har jag inte haft nästan någonting med mej (förutom någon enstaka blöja som följt med skötväskan) och det har minst sagt varit tråkigt att inte kunna byta en nedspydd tröja eller borsta tänderna på morgonen, så denna gången packade jag minsann med mej både tandborse, D-vitamin, underkläder och rena kläder till både mej och Grim och hans gosefilt. Framförhållning 2012!! 

Aa, det var ju jätteduktigt av mej, synd bara att jag bar omkring på det helt i onödan, för väl på akuten skrattade och jollrade han så han nästan satte i halsen och andades nästan helt normalt. Jätteskönt såklart men typiskt att dom inte fick se och höra vad vi upplevt hemma.
Som tur var fick vi världens bästa läkare (som vi haft sedan starten på Barn4), hon tog mej på fullt allvar och lät honom inhalera lite omän det var på gränsen att han inte behövde, sa hon, och dessutom skrev hon ut en Vortex inhalator till oss att ha hemma så nu "behöver vi inte" åka in om han skulle behöva inhalera flera gånger. Guldvärt.
Hon sa också att hon funderade på att ge honom diagnosen "Förkylnings astma", men jag tror inte att hon gjorde det...? Kommer inte ihåg riktigt, klockan var typ 01.30 och min hjärnverksamhet hade dragit in årorna för länge sedan =)



Kommentarer
Postat av: Wickan

Åh va bra att ni fick det, han har haft det jobbigt i vår lillgossen!

2012-06-09 @ 18:56:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0