Älgen Hälge

Jag longerade Hälge idag och tro´t eller ej, men det lilla busfröet skötte sej alldeles kalasbra! Efter han galopperat av sej lite, (som han kände att han absolut var tvungen till!) var han hur lugn och lyhörd nästan hela tiden ;) Både ökningar och minskningar satt som dom skulle och vi avslutade med lite cavalettabommar innan vi avslutade på riktigt med lite "ledarskapsövningar". Han fattar galoppen relativt fort. 


Vi körde lite "unghäst-style" med grimman under tränset idag =)



Hälge måste vara bland dom sötaste hästar jag träffat på, och jag känner att jag måste passa mej lite för att inte bli alltför fäst vid honom känner jag.
Hälge... undrar just vad han heter egentligen? Måste nog fråga. Dock är Hälge ett väldigt passande namn tycker jag, han är lite som en älg =) Stor som en älg i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0