Jaha!

-Mamma...mamma... MAMMA!, lillan ropar på mej med alldeles förskräckt röst och det hörs att hon inte har långt kvar till tårar. Jag skyndar mej såklart till henne och undrar samtidigt vad som kan vara orsaken, alldeles nyss satt hon nöjd framför datorn med pappa Timmys hörlurar och tittade på Pippi Långstrump.
-Mamma... titta!, säger hon och pekar på dataskärmen när jag viker upp dörren, och vist är det Pippi Långstrump! Närmare bestämt scenen ur "Pippi på rymmen" där hon klättar på väggarna med Konrads kalasklister på fötterna, och jag förstår ju att hon blev alldeles förskräckt, stackarn. Det går ju inte! =) 

Jag förklarade i alla fall att det bara är Pippi som kan klättra på väggar och fick ett självklart "Jaha!" till svar, sedan hämtade hon sin egen Pippi docka och hon har gått på väggar sedan dess. Dockan, altså. 

bilden lånad HÄRifrån

Kommentarer
Postat av: trettiokg - följ min kamp mot drömvikten

Haha vad sött! Pippi är riktig nostalgi för mig :)

2012-05-10 @ 00:19:46
URL: http://trettiokg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0