Pust-flämt-stånk

Hugaligen, vad promenadrundan tog hårt idag, kan jag kanske skylla på att Grim gått upp några gram sedan sist? Jovist. 

Det finns ett vist krön längst med vägen, och när man passerat det känns det som att man får en äkta gammeldags laggårdslukt kasted emot sej, som en osynlig vägg som gör att lukten inte tar sej förbi.  Man tycker ju att det ska komma lite smygandes och inte bara PANG-PÅ? Men inte mej emot, jag tycker nämligen att det luktar smågott på något vis.

I alla fall så var det första gången i år som jag såg kossorna i hagen brevid vägen så jag stannade och skulle ta lite ko-kort när en av tjurarna plötsligt ger ifrån sej ett riktigt sånd där "Vojvoj, här vankas fara!!!"-fnysning och börjar backa som en galning bort från mej. (han backar till och med på 2 av sina kamrater)
Jag tar upp telefonen och stänger av radion och tänker att det kanske var ljudet som skrämde honom (?) men han fortsätter att backa. "Skumt", tänker jag innan jag kommer på att min huvtröja är jätte-röd och att det kanske var det som skrämde honom? Rött betyder väl "fara" för tjurar, eller pratar jag i nattmössan? I detta fall verkade det då stämma... 

Den eviga backen...



Lillprins var iaf finklädd till dagens promenad =) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0