Miljö/slash/stads-träning

Idag tog jag med mej Flip in till stan för lite miljöträning, vilket vi absolut måste sätta på schemat fler gånger märkte jag =) Han tycker ju att allting är liite för kul och vill hälsa på allt och alla, speciellt barn! Han Älskar barn, vilket såklart är jätte bra men det börjar vara dags att lära sej att man inte kan hälsa på alla. Det är en hård värld vi lever i... 

I alla fall så var han lite överallt och ingenstans dom första 20 minuterna drygt, svansen stog rätt upp och han var allmänt "otillgänglig". Jag lät honom hållas och belönade honom med hans favorit karra (bacon) när han själv tog kontakt.



Någon hade vist tappat en sko. 


När vi tränar "gå fint i koppel" så stannar jag helt enkelt när han drar i kopplet och börjar inte gå igen förrän han själv gör kopplet slakt och söker sej intill min sida. Det var mycket folk på stan idag så i början förflyttade vi oss väääädigt sakta, men efter drygt en halvtimma hade han lugnat sej markant och gick brevid mej med kopplet i en fin båge. Duktig kille!

När vi mött både hundar och barn utan att han brytt sej nämnvärt så tyckte jag att det räckte för idag och mötte upp Sandra, Emil och Elis utanför bolaget där Emil fick agera hundvakt medans jag och Sandra gick in och handlade. Det blev öl till Timmy och Glögg med chokladsmak till meeeg =) Gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0