40-års jubileum och röda mattan




Idag har jag och Luna varit på hennes allra första Bio-besök, och det blev inte mindre än Alfons Åberg. Eftersom det vist var 40-års jubileum så fanns där även en liten röd matta med lite snax att plocka på sej såsom mariekex, frukt och festis. Dom hade verkligen lyxat till´et! Tänk att Alfons Åberg gått och blivit medelålders. 

Lillan tyckte i alla fall att det var Väldigt spännande det där med biobesök! Salongen var näst intill smockfull när vi kom in och lillan råkade tappa ett popcorn på trappan som hon absolut defentivt var tvungen att plocka upp igen (att hon hade hela skålen full spelade ingen roll), och hon tittade med stora ögon på alla barn som satt där. Om möjligt blev ögonen ännu större när salongen släcktes ned och filmen började. Spänningen höll i sej ungefär 28 minuter skulle jag säga, då vaknade upptäckaren i henne till liv. 

"Nej men oj, gick säterna att fälla upp?"

"Och ned!"

"Är det lika på alla, tro?"

"Undrar vart den här trappen leder..."

"Han framför mej vill nog leka om jag drar honom i håret lite."

"Häpp"
 
"Han bakom då?"

"Säterna går att krypa UNDER också!!"


Ja, nu är jag ju inte helt 100 på att hennes tankegång gick just såhär, men jag skulle tro att den var snarlik i alla fall =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0