Haha duktiga lilla vovve!



Lilla Flip är verkligen en fröjd att lära nya saker,
han förstår fort vad jag vill och är verkligen med på noterna. Jag säger bara en sak, klickerträning is da shit!!

Bara nu ikväll, på dryga 10 minuter uppdelat i 2, så har han lärt sej vacker tass med både höger och vänster tass och "give me five" (jag sätter upp båda händerna och han sätter emot med sina framtassar. Give me 10 blir det kanske ;))
Jag skulle gärna vilja lägga upp en liten "Titta-vad-duktig-min-vovve-är" video, men jag har ingen aning om hur man klipper ihop, eller ens lägger ut på internet? Haha, IQ fiskmås. 

Imorgon vankas det valpkurs igen, och såhär står det på schemat: 
"kontakt, inkallning, hundmöten, sitt, stadga/stanna kvar, teori. 
Medtag ett lite stadigare fika eller lunch, tillgång till micro finns. Medtag även något till hunden att ligga på, vattenskål, massor av olika belöning och anteckningsblock-penna"

Tycker det låter mycket lovande =) BTW så var det egentligen tänkt att jag skulle följa med Linnea ut på partaj ikväll, men eftersom kursen börjar en icke bakisvänlig tid (kl 10.00) så skippade jag det och satsar järnet på nästa helg istället då alla mina två systrar ska med ut. Kommer att bli skitskojj, var verkligen inte igår vi var ute på krogen tillsammans. Var inte igår jag var ute överhuvud taget. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0