Ingen "högst-erbjudande-hund" idag inte

Dagens hundkurs gick över förväntan =) Jag och Flip begav oss hemifrån vid halv 11 för att köpa ett nytt halsband, det blev ett halvstryp med funktionerna "Noll stryp" och "Lätt och behändigt att ta på och av". Altså när det dras åt så är det liiiite mindre än hans gamla vanliga halsband och när han går fint hänger det löst och ledigt, och viktigast av allt - SMIDIGT att ta på och av!
Sedan gick vi en promenad på ca 35 minuter innan kursen så att han skulle vara ordenligt rastad och förhoppningsvis aningen lugnare också, och det var han, tjoho. Vi övade på ingångar (vårat tidigare kloss-arbete har gjort underverk =) ), läggande under gång, linförighet och platsliggning och allt gick verkligen jättebra! Jag måste bara passa Flips rumpa lite i ingångarna då han gärna sätter sej lite snett inåt, och ibland klickar jag aningens för fort på hans läggande men över lag är jag supernöjd över dagens träning!!!


Flip i supersnyggt, lånat kisskydd ute på en kisspaus. Jag var bara tvungen att ta en bild...

Underbart väder för en promenad 

Timmy håller på med middagen, det finns plenty of wine, Emil, Sandra och Elis är på väg hit och jag har köpt godis. Den här dagen är på god väg att på toppbetyg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0