Platsliggning med hakan i backen




Mannen i huset är ute på galej ikväll (Timmy, inte Grim), så jag och Flipflopp har roat oss med lite lydnadsträning inomhus. Ikväll stod det "Platsliggning med hakan i backen" på schemat, och det gick himlarns bra faktiskt. Om man följer den dära 8/10 gånger regeln så får jag nog börja kräva lite mera av honom =)  Kul! 
 
Ps. Bilden ovan är inte från träningen. Nej, när vi tränar platsliggning får man allt ligga "ordentligt". Lika bra att göra rätt från början =) 
 
På tal om träning skulle jag vilja ha en egen personlig hundtränare här hemma. Trots alla böcker jag läst (måååå-ååå-ååååånga) om valpträning, lydnadsträning, hunduppfostran, agility och allt vad det är så är man ju lite nybörjare när det kommer till hundfronten och blir ibland osäker på vad man bör göra i vissa situationer. Men jag tror nog att lite sunt förnuft kan ta en ganska så långt =) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0