Vart på gymet

Ikväll har jag varit på gymet igen, jag känner att jag börjar bli lite smått beroende av att springa! Eller av känslan efteråt i alla fall, hehe, kanske inte själva springandet. Eller jo, det är gött att svettas! 
 
Idag blev det i alla fall 5 km intervall träning, och det var ASjobbigt! Jag tycker att min kondition kan bli lite bättre snart, skulle vara trevligt att känna sej lite mindre död efteråt. Jag varvade 500 m 9,7 km/h och 500 m 12,1 km/h i fyra kilometer, och den sista km sprang jag på 10 km/h. Jag kommer i alla fall närmare och närmare mitt mål för varje vecka, och det är väl det som räknas antar jag? =)


Så hääär trött blir man av intervallträning:
(ja, det är svett)
 

Kommentarer
Postat av: Linn

Jag förstår precis den där beroendekänslan! Vad är ditt mål, om man får fråga lite nyfiket? Tänk på att trappa upp försiktigt bara så du inte pajar knäna (som vissa andra, inga namn nämnda, tidigare lyckats med). ;) kram

Svar: hur fort trappade du upp? vad är för fort?? =) jag har nått några delmål, men jag vill kunna springa hyffsat fort (i mitt fall ca 12km/h) 5 km till att börja med. sen skulle det vara najs att orka med en mil å kanske springa tjejmilen i sommar? =)
Moa Bergström

2013-01-11 @ 09:36:15
URL: http://www.apathyontherise.blogspot.com
Postat av: Linn

Jag hade tänkt springa en halvmara så jag ökade från att ha sprungit ca 1 mil två gånger i veckan till att springa 1-1,5 mil tre gånger i veckan. Inte bra! Man ska öka högst 10% i veckan har jag läst någonstans, och helst bara en sak (hastighet/frekvens/distans) i taget. Men säg till om du tänker springa tjejmilen för då vill jag haka på! :)

Svar: okej, ja det kan ju vara bra att veta ;) jag tar det dock ganska lungt. är ju en sån där att när det blir jobbigt så lägger jag helst av, måste puscha mej som satiken för å fortsätta då =) haha, latmask? det skulle vara kul å dra till storstaden å kuta, men vi får se lite närmare sommaren i vilken form man är i ;)
Moa Bergström

2013-01-11 @ 12:15:52
URL: http://www.apathyontherise.bligspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0