Hundbus och hundträning

 
Idag har jag varit inne i stan och tränat lite lydnad med Flippeliflopp, Hanne och hennes fina hundar var också med förståss =) Det är verkligen Super för Flip att träna med andra hundar, det är det han behöver mest.

I alla fall så tränade vi lite ingångar, stadga/stanna kvar, fot och kontakt. Om man raderar platsliggningen som vi provade på i slutet så kan jag säga att träningen idag gick jättebra! Han lugnade ner sej relativt fort från början tycker jag, och man såg verkligen skillnad från bara igår då det tog betydligt längre tid =) Tänk om vi skulle ha möjlighet att träna med okända hundar varje dag, då skulle han ju vara "botad" typ igår, haha!
Nejmen jag är verkligen jätte nöjd med honom idag, och som superbelöning fick han busa lös med dom andra hundarna som avslutning. Dom har inte fått hälsa på varandra tidigare så det var allt lite nervöst att släppa ihop dom, men ja, det var verkligen ingenting att vara nervös över =) Dom lekte så bra så coh FLippelifloppen var hur nöjd som helst när vi kom hem. 
 
Flip i kungatronen på väg hem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0