Altså Flip...

Altså Flip... ibland har jag lust att sälja honom till högsterbjudande på blocket. Igår var ett fint exempel på en sådan dag.

Vi har ju varit och tävlat agility/hopp i Ske-å i helgen, och lördagens agility gick gyffsat bra med en 4/21 placering (5 fel) i en klass och en diskning i andra (tog ett hinder från fel håll, oops my bad)

Söndagens hoppklasser var bara onödiga bensinkonstnader då båda klasserna var ett jävla skämt... ena klassen hoppade han 4 hinder i speed fart och sedan lika fort ut från plan igen = diskad! Andra klassen var inte fullt lika dålig, men känslan fanns verkligen inte där och det fanns mycket annat att titta på (skälla på) istället för att lyssna på mej, men vi lyckades kravla oss från start till mål med 10 fel och en 7/16 placering


Jag vet att vi båda behöver få tävlingsrutin och så, men när man VET att man borde kunna ta sej runt smidigare och flytigare blir man lätt frustrerad när inget, verkligen inget, fungerar... Nej, gårdagens hoppklasser tänker jag stoppa in i en låda med hänglås och kasta bort nyckeln långt, långt bort... ja, efter Vickan fått se filmerna såklart. Hon insisterade när jag berättade hur dåligt det gått, så förhoppningsvis (och förmodligen) kan hon se på typ 2 sekunder vad som hände. Fördelen med att ha allting på film antar jag.

Jag, Ann och Malin har btw börjat filma alla våra träningar fro.m några veckor sedan, och tanken är att vi ska ha filmkväll någon kväll framöver. Med vin! För det kommer att behövas a lot of vin om vi ska se alla missar vi gör, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0