Torsdag

Altså för tillfället känner jag mej faktikst lite stolt över mej själv, jag har nämligen lyckats knåpa ihop en tröja helt på egen hand! Jag tog och sprättade upp en som var för liten till Grim och gjorde den lite större helt enkelt =)






Taaaa-daaaah!



Eftersom jag valde att göra synliga sömmar runt ärmarna så vore det ju mycket snyggare med gul tråd, med jag har bara brun och vit so far så det fick duga. Och så här i efterhand tycker jag även att jag skulle ha gjort längre mudd både runt halsen och ärmarna, men men. Man lär så länge man lever =) Tanken är även att göra matchande "halv-harems" byxor till i antingen gult med bruna muddar eller tvärt om. Vi får se.
Grimsor måste ju prova tröjan också, vore ju lite tråkigt om den inte passar alls.


Egentligen skulle jag ha packat inför helgens agilitytävlingarna i Söråker ikväll, men eftersom Flip drog på sej ett klokapselbrott i veckan så fick vi ju stryka det (och träning över huvud taget i några veckor frammåt). Jag kan bara tänka mej vilken uttråkad, galen och odräglig hund jag kommer ha innan vi kan börja träna igen... hovvaligen...

När det upptäcktes:


En kal pulpa, usch usch, och ajaj:


Stackars Flippelifloppen:
 
Han ska äta Ramidyl (smärtstillande och antiinflammatoriskt) i 10 dagar och hoppas att det inte blir någon infektion, annars bör det läka ganska fort tycker hoppas jag.


Och just det! Förra helgen for jag med min kära mamma och systrar till Sundsvall. Bodde på hotell och grejjer, shoppade lös på IKEA, käkade god middag på O´Learys (dom har även god öl) och bara umgicks. Hur trefligt som helst!




Nu står Flip och stirrar på mej, så det är bäst jag går ut med honom. Mors!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0