Agilitykurs och Rallytävlingar

Hej och hå, vad dagarna går. På Torsdag (TORSDAG!!!) åker vi till Norge för att delta i Norwegian Open och det känns.... sjukt. Ja, det är nog rätta ordet för det :)

Happ. Sedan sist har vi kursat i Agility för Annica Aller och tävlat Rallylydnad i Sollefteå med finfina poäng =)

Kursen för Annica var Så. Jävla. Kul! Och sjukt givande. Fick mej en del "aha-upplevelser" och det är väl lite det man är ute efter? Flip skötte sej superfint hela helgen och jag med, faktikst. Jag var lite nervös över att vara i samma grupp som dom som tävlat i flera år, är inne på sin 5:e agilityhund osv, men det är nyttigt att se att erfarna ekipage också har problem. Inte så att man hånler och skrattar, men som sagt, nyttigt för mej. Nu kanske jag vågar mej på fler kurser ;)




Rallytävlingen i Sollefteå då? Jag är så sjukt nöjd och samtidigt så sjukt irriterad över helgens resultat. På 4:a starter fick vi ihop 97, 96, 91 och 90 poäng (maxpoäng 100), och med facit i hand så måste vi träna på stabilitet i Honnören (hunden ska sitta, ligga eller stå antingen framför föraren, på höger eller vänster sida i 1,5 minuter)

Våran sista start var KLOCKREN! Flip var superfokuserad hela tiden och lyckan var total när vi gick från plan. När vi sedan stog i honnören (som var stå på höger sida) så SÄTTER HAN SEJ efter typ halva tiden, -POFF- så rök 10 poäng där... i två andra honnörer som var stå framför och stå på höger sida så kliver han ett steg bak men står fortfarande, så det blev 3 poäng avdrag på båda där. Sista honnören var ligg på höger sida och där var han klockren, men där blev det andra småsaker.
Nåja, i det stora hela kan man ju lungt säga att vi höjt våra snittpoäng rejält och jag känner att SM nästa år inte vore helt omöjligt =)


Mina två andra protokoll har jag tydligen lagt undan på något hemligt ställa, för jag hittar dom då inte?

Kommentarer
Postat av: Skogsraah ☾

Vad roligt :)

2015-10-20 @ 12:36:40
URL: http://skogsraah.se
Postat av: Cecilia

Lycka till i Norge! Kör så det ryker :)

2015-10-21 @ 22:57:53
Postat av: Isabella

men åh vad kul! lycka till i norge :)

Svar: tack =) det gick ganska bra, 4:a och 2:a plac som bäst =)
Moa Bergström

2015-10-24 @ 20:31:43
URL: http://nouw.com/isabellaaxelsson
Postat av: Denise

Åh vad kul! Lycka till :D

2015-10-27 @ 18:15:02
URL: http://flingans.nu
Postat av: EmmaJ

hej! förlåt om detta är irriternade för dig och förlåt att jag frågar men vad intresserar dig till att läsa en blogg? Är det en massa bilder eller massa tips? Just nu i min blogg har jag en fråga som jag hoppas att du kan ta dig en liten tid och svara på. Det är en enkel fråga :) Tack och jag ber om ursäkt om du inte tycker om kommentarer som denna. Men jag vill så gärna veta .

Jag har även ett inlägg som jag skrivit som handlar om mobbing, utseende osv. Skulle uppskatta det väldigt mycket och även om du skulle kunna skriva en kommentar med din åsikt om det hela. Tack och förlåt ännu en gång. Länk till inlägget ; http://iheartyoudarling.blogg.se/2015/november/ska-vi-acceptera-detta.html

xo EmmaJ

2015-11-04 @ 20:11:51
URL: http://iheartyoudarling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0