orkar inte med den här förkylningen

Hostan som jag dragits med i lite över två veckor nu börjar gå mej på nerverna.  Är SÅ less! Jag har ju hostat sönder revben 2 gånger tidigare, men jag hoppas verkligen VERKLIGEN att jag slipper det den här gången då det inte alls var så jätteskönt. Hostan börjar dock kännas mera "djup" nu, och enligt Google (jamen, man är väl hobby-läkare?) måste jag passa upp för lunginflammation så jag kommer inte att jobba imorgon. Det är såklart inte bara Google som var med på det beslutet, utan dels händelsen ikväll just innan läggning av barnen (OBS. Känsliga läsare kan skrolla ner till nästa stycke) då jag hostade så mycket att jag kräktes. 2 gånger.  Så himla o-nice .  Nej, imorgon blir det en "vara hemma, titta på Vänner - och kurera mej dag" 

Min vidriga hosta tär minst sagt på krafterna,  och hundarna har fått nöja sej med kiss och bajs turer, typ. Har rätt dåligt samvete över det, men vi får ta igen det när jag blivit frisk. Några korta pass inomhus har det blivit ändå, och Pi börjar bli riktigt duktig på ingångar och utgångsställning! Flippis har fått göra balansövningar och ganska mycket stadga i olika positioner vilket inte är helt obehövligt.  Men nu kan jag gärna bli frisk så jag får lite energi, tack så mycket!


Grim målade alla Ninjago gubbarna igår em,  hur duktig som helst! Sedan ville han att jag skulle skriva "Ninjago " på sidan (förståeligt) och "Hemmet " under (mindre förståeligt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0