en vecka som 2-hunds ägare

Nu har Pi bott hos oss i en vecka, och man märker tydligt att hon känner sej som Hemma nu :) hon och Flip ligger oftast på eller brevid varandra (om dom inte brottas och busar förstås) och hon har hittat en favoritplats för sina powernaps om inte flip är tillgänglig - på mina fötter. Hon är en otroligt mysig och lättsam lite valp, hittills i alla fall. Haha. 

Jag har börjat med klicker träningen och hittills har hon bjudit fint på både sitt, ligg och backa. Förutom det har vi gjort lättare kontaktövningar, handtarget, tasstarget också jobbar vi på bättre gripande i kampen. Jag är såklart försiktig med hennes små valptänder och klickar/belönar när hon griper ordentligt och lägger vikten bakåt. En bra början tycker jag då hon inte alls ville kampa  med mej i början, nu taggar hon till lite direkt "räven" kommer fram :) hon vill fortfarande gripa lite med framtänderna och jag får dra den lite retsamt efter golvet en stund innan hon är fast. Målet är ju att hon ska hugga DIREKT jag säger "ta den", med det kommer nog. Det är ju sååå mycket lättare att belöna en hund om den gillar att kampa så det ska vi nog kunna jobba fram. 

Just nu ligger hon ihopkurad under min arm och sover. Mitt hjärta smälter lite grann.

Flip har förresten fått sej en ny frilla, haha. Nu kommer han springa fort på agilityn i Skellefteå nästa helg.
Bilder på det längst ner.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0