Agilityträning

Imorse mellan 9-12 hade jag och Flip instruktörledd agilityträning med min träningsgrupp K9 och jag känner mej faktiskt rätt nöjd över vår prestation. Vi provade på dubbla blindbyten för första gången (har liksom försökt undvika det innan, hehe) och Flip bara köpte det rätt av. Min tajming måste bli lite bättre, men hey, det är väl därför man tränar =) Sedan låg fokus på reverse spin, "tysken", fart och staket. Flip var ganska taggad och skällig, men förig från start till mål!

När jag tänker efter lite så har det hänt rätt mycket med Flip den senaste tiden. Han har liksom "landat" på något vis. Nu jobbar han istället för att kännas som "en kossa på grönbete" första rundorna och vi är mer samspelta. Det känns för jävla bra!

Här är några rundor från dagens träning:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0