onsdag

Midsommarhelgen blev precis vad jag behövde. Trevliga människor i en stuga i skogen (vägen dit var det dock skräck-films varning på. Allt som saknades var en skylt där det stod "Turn back now before it's to late") fiske, brännboll, kubb, sol och vin. Sammanlagt var vi 8 personer och 6 hundar. Bra fördelning där. 

Jag har FORTFARANDE inte tagit första doppet, men vi bastade i typ 3 timmar på lördagen på Finskt vis med björkris och brännvin (nåja, vin) och det skickades många väldigt uppskattade snapchats :P 

För övrigt så höll jag nästan på att bli uppäten av en gädda när vi var och fiskade.  Efter typ 1 timme utan att det nappade det minsta la jag mej och glassade som på bilden nedan 👇 (jag vet - storfiskar'n), sa i en lätt uppgiven ton "Det finns ju fan ingen fisk här!!" och sekunden efter plaskar det till ordentligt just under min armbåge. Det var bara tur att jag inte kissade på mej, så rädd blev jag! 
Det slutade i alla fall med att den jäkeln satt på kroken, eller jag antar att det var samma gädda i alla fall för som sagt, det fanns nog inga fiskar där.


Kommentarer
Postat av: Johnny Purosaari

"om du i bastun med ilskan går. Kvasten ilskan ur kroppen slår"
Alltså snapchat i bastun kan nu vara hur roligt som helst :p

Svar: haha viste inte att du läste min blogg Johnny :P
Moa Bergström

2016-06-30 @ 08:12:55
URL: http://poro.blogg.se/
Postat av: Johnny Purosaari

Eeeehm jo :) jag kanske började skriva i min blogg igen också haha...

2016-06-30 @ 10:45:37
URL: http://poro.blogg.se/
Postat av: Johnny Purosaari

Eeeehm jo from time to time :) men ja kanske började om att skriva i min blogg igen :p

2016-06-30 @ 10:48:06
URL: http://poro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0