Säsongens första tävling

Då var den gjord, säsongens första Rally-tävling, och vilka poäng vi fick!! 

Båda hundarna startade 2 gånger var, och Pi var först ut. Vi kom i mål med en inte superbra känsla, jag tyckte hon varit lite disträ och jag tyckte att vi gjorde några småmissar. Där och då fick jag en "nu jävlar" känsla och bestämde att vi enbart skulle köra på glädje och lägga undan prestations tankarna jag har och bara ha kul! Flip gick fint, men en aning loj i början så vi drog på oss 2 st "sen" (-1p) så det slutade med 98 poäng och vinst med Flip och 97 poäng och 3:e placering med Pi 🌟

På andra banan gick både Flip och Pi med såå fin attityd och vi belönades med full pott (100 poäng) och Vinst med båda hundarna!!



Men vad gjorde jag av Ian då, kanske någon undrar? :) Jo, han och Lasse följde med såklart och det gick hur bra som helst! Jag blir så stolt över Lasse som är lugnet själv i vilken situation han än befinner sig i, och Ian skötte sig exemplariskt hela helgen ❤ Så nu har både Lasse och Ian varit på sin första Rally-tävling. Check på den. 
Om 2 veckor blir det nästa tävling, och dessutom ska jag gå en agility-instruktörs  utbildning som börjar nästa månad som Lasse också måste följa med på så han kan mata Ian om jag är upptagen (tacka Gud för bröstpumpar). 
Det är tur att min Lasse-man inte har något emot att följa med, utan bara uppmuntrar mej i det jag vill göra ❤ Däts löööv  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0