Paniken!

Lördag och morgon jour.
Det är rätt så mysigt att vara själv i stallet på morrona, faktikst. Inte för att det blev så tidigt idag. Hästarna står ute dygnet runt nu när stallet har förvandlats till ett kattpansionat nu i någon vecka, så det räcker att man fodrar typ nio, dom har ju tillgång till hö, som dom dör inte =)

Jag fick heller hjärtklappning idag!
Jag tog ut NIka för ett lungt litet longerings-pass. Hon har ju haft en liten vilo-period nu, eftersom hon inte haft skor, men nu äntligen har hovslagar´n fått tummen ur...

I alla fall! Jag tänkte att jag skulle longera just bakom hagen, (det var bäst underlag och Sprettur ser oss då)  och jag hinner inte ens börja trava innan Sprettur springer rätt igenom tråden och och galoperar rakt mot "stor" vägen (!) och det kommer bilar från båda hållen.. ojoj, jag såg kraschen i mitt huvud, med veterinär, kaos
Men han tvärnitar just framför bilen och springer mot stallet igen.. Puh!
Hästskrälle! Ska du skrämma slag på mej?!
Det gick ju bra, som tur var. Usch usch jag andades inte normalt på flera minuter tror jag.


Det är lite kul att saker kan bli så mycket roligare när man känner att man inte måste göra det!
Jag har städat lägenheten idag. Dammsugat, tammtorkat, diskat, skurat, vädrat mattor.. you name it!
Och jag har faktiskt haft ganska kul..? Ja, det förvånar mej med.
Men med lite "jag behöver egentligen inte göra det här"-tänkande och musik så blir allt lite trevligare=)

Jag hade även tänkt börja måla min stoora tavla idag, men jag märkte att den svarta färgen var förstörd..-mutter-
jag glömde den i bilen en natt i vintras efter jag köpt den, och det gjorde väl susen?
Jag som var så peppad, nu måste jag gå och köpa en ny burk först! Usch, nej.


Kommentarer
Postat av: maria

tack moa :)

det är ganska långt och tjockt också :P

2009-04-18 @ 14:36:13
URL: http://akm.blogg.se/
Postat av: Ida

sv: tack så jätte mycket:D din design är snygg:D

2009-04-18 @ 14:48:05
URL: http://idaseverinsson.blogg.se/
Postat av: Mli

Hehe ja kanske :P

Fy va otäckt med Sprettur! :S Jag skulle dött på fläcken av skräck.

2009-04-18 @ 14:48:16
URL: http://crazyhappy.blogg.se/
Postat av: Ida

sv: haha, okej(I) ja, du får göra det.;)

2009-04-18 @ 14:57:35
URL: http://idaseverinsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0