Jag är kär!

för ovanlighetens skull så har jag inga pengar på min mob, så du får ett helt mail istället =)
jag red ju som sagt alita idag, och alla andra hästar kan slänga sej i väggen! Här snackar vi häst med attityd! hon var riktigt vresig i början, kickade mot skänkeln, hoppade på ställe osv men hon var såååå fin och härlig! lite sådär "sportig" och kunde lägga av ett bocksprång efter hindren =) så kul. hennes största intresse verkade vara att komma så nära hindret som möjligt, en en gång när vi verkligen "satsade" och låg HELT rätt, det kändes bara helt perfekt -åsså smäller hon av ett mini, mini, MINI galoppsprång till innan hindret, vilket resulterar i att jag nästan åkte av!
haha, jag höll på att skratta ihjäl mej! Det bästa är att det finns på film! Japp, den här gången följde Isabelle (malå-brud) med och filmade, och jag har övertalat (hon var inte så svårövertalad) henne attt följa och filma flera gånger =)
Idag är det ju då tisdag för alla som inte vet om det, och det betyder Ridlektion!
.
Jag red en liten kuse jag aldrig provat på förut, Elita var namnet, och jag kan stolt säga att alla andra hästar kan snöra sej i väggen! (förutom du då, Sarkof. Du kan stå kvar)
Här snackar vi häst med attityd! Hon var riktigt vresig i början. Kickade mot skänkeln, studsade på ställe, vägrade gå fram osv men så härlig när man väl "knäckte hennes nöt" =) Lite sådär sportig och kunde lägga av ett bocksprång eller två både innan och efter hindrerna. Så kul!
Hennes största intresse verkade vara att krypa så nära hindret som möjligt. Men icket med Moa på ryggen! "Vi ska ta stora språng" tänkte jag och satsade stort på nästa hinder.
...
Vi låg helt perfekt... tre...två...ett...hopp...! Men nej, hon smäller av ett mini, mini, MINI galoppsprång till innan hindret -vilket resulterar i att jag nästan åkte av!
Haha, jag höll på att skratta ihjäl mej medans jag rätade upp mej och samtidigt försökte få ordning på fyrbentingen under mej som inte hade alla fyra ben på marken, om man säger så =D Det bästa är att det finns på film! Japp, den här gången följde min kära vän Isabella med och filmade, och det kunde inte ha varit ett bättre tillfälle.
Nu ska jag studera hästfilm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0