Men halsbrännan!

Uäk, om jag försöker mej på någon ställning som inte innebär att jag sitter käpprätt rakt upp så kommer halsbrännan smygande, eller rättare sagt springande, på direkten. Inte kul alls, tur att det finns såna tuggtabletter mot det och dom hjälper faktikst på momangen! Ändå tog det mej ett helt avsnitt av "American horror stories" innan jag pallrade Timmy till köket för att hämta. =)


Nu har vi gått in i vecka 28 och det känns helt sjukt. Superbra också såklart att det börjar närma sej, men jag kan inte riktigt fatta att vi har turen att få en liten bebis till! Det känns som att jag ska vara, och har varit, gravid huuur länge som helst =)







-Harkel- V. 28

Barnet växer och det känns i din kropp – du är lite tyngre och svettas mer. Har du dessutom märkt att du blir andfådd lite snabbare än vanligt? Det är helt normalt. Det beror på att barnet växer och att det finns mindre plats för din mage och dina lungor.


Ditt hjärta slår också lite snabbare (för att transportera runt den ökade blodmängden) och därför andas du lite snabbare än vanligt.


Men även om den har börjat bli lite mer krävande har du kanske också upptäckt att du har fått mer kontakt med den lilla människan inuti dig? Om du trycker lätt på magen är det kanske någon som trycker tillbaka. Be din barnmorska att hjälpa dig att känna igen barnets olika kroppsdelar. Det är kul att veta om det är en fot eller en hand som gör sig känd, eller om du smeker ett huvud eller en liten rumpa. Text lånad HÄRifrån

 

 

Jag måste absolut fråga Maggan (barnmorska) hur man vet vad det är man riktigt känner på! Skulle vara roligt att veta om man klappar på en liten rumpa eller ett litet huvud. Inte för att det spelar någon roll egentilgen =)

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0