Sådärja!

Då var både Teo och Milka motionerade för dagen. S har åkt på den fördömda förkylningen och ligger hemma i sjuksängen med feber, och snäll som jag är så antog jag mej Milka med. Hon är riktigt härlig den där hästen, så det krävdes inte mycket övertalning. Ingen alls, faktikst.

Milka fick sej en galopptur i skogen. Jag stod i fältsits hela tiden och vi rullade bara på i ett jämt tempo hela tiden. Härligt!
När vi kom tillbaka till stallet var hela bogen, frambenen och mulen full i dreggel =) Ingen kan då klandra henne för att inte tugga på bettet.
Med Teo tänkte jag göra samma sak, men han kändes så pigg och spänd att jag istället travade fram i skogen och tog galoppen på banan. Även där ställde jag mej upp i fältsits och vi rullade bara på i ett bra, jämt tempo.
Även han såg ut som en jultomte när vi kom in =)
Varje gång jag är ute och galopperar en häst så dyker samma tanke upp, och det är varför, VARFÖR, jag inte har provat på galopp någon gång!? Jag har haft alla tillfällen i världen att kunna åka till ett bra galoppstall och prova på, både i Sverige och utomlands, men jag antar att hoppintresset har trängt sej före i den kön.
Gymnasiet som jag gick på ville att vi skulle utomlands på våra APU:er och dom betalade rubb och stubb vart vi än åkte, men nej, jag åkte till Skåne, Kalix och hem till Malå(?) istället.
Jag ångrar det bara lite idag. Bara lite.
Lika lite som jag ångrar att jag inte tog jobbet på Strömsholm som jag blev erbjuden av gubben som kom och hade Hästskötarexamen, eller jobbet nere i Skåne i ett hoppstall som jag hade lindat runt mitt lillfinger.
Men hey, om jag hade tagit någon av dom tillfällerna kan jag med säkerhet säga att jag inte skulla ha varit där jag är idag.
Jag skulle inte sitta och blogga i en perfekt =) lägenhet med den underbaraste pojkvännen/sambon som finns, och framför allt så skulle jag inte vara mamma till världens finste, goaste och sötaste lilla tjejen i Världen!
Det, gott folk, trampar ner alla hästjobb längre ner än gruvarbetare!

Kommentarer
Postat av: storasyster

så sant,så sant kära syster :)

2011-02-11 @ 12:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0