Förbenat!

För några dagar sedan blev Teo biten av en jävla hund-jävel på insida v.b. Som tur var så blev det "bara" ett ytligt sår, och inga större men följde. Jag fortsatte rida som vanligt då han varken var öm, varm eller svullen.
Idag när jag kom till stallet så såg benet ut som en annan ballong, dock utan ömhet, värme eller hälta, så jag tvättade ordentligt, lindade om och gick på en promenad istället.
Inte mej emot, så länge jag vet att han blir bra. Men bara tanken på att jag egentligen borde kunna njuta av galopparbetet jag just påbörjat istället för att promenera i skogen ENDAST för att folk inte kan hålla ordning på sina hundar gör mej lite bitter...
Självklart var det en rottweiler också! Nu ska man ju inte döma hunden efter håren, men det hade inte gjort lika mycket om det var en chihuahua. Vad är ett litet märke på hoven, liksom liksom?
Missförstå mej rätt nu, jag har absolut inget emot hundar, faktum är att dom kommer delad första plats med hästar på min "absoluta-favorit-djur-lista". Men om man tar med sej sin hund till ett stall så har man antingen sån pli på den att den faktiskt kan vara lös, eller så har man den kopplad.
Det finns inget mellanting. För allas säkerhet.

Kommentarer
Postat av: oliviawestern.blogg.se

SV: Ja, dem är fina! :) Vadårå? Är det svårt med sadlar på henne/honom, att det ska se snyggt ut menar jag??

2011-01-18 @ 19:21:55
URL: http://oliviawestern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0