Hästabstinensen får fäste...

Vilken värme vi har! Men jag klagar absolut inte, faktikst så tror jag inte det kommer yttras en enda ond kommentar om vädret ur min mun så länge solen skiner.
·
Just när vi kom oss ut i morse så hördes ett välbekant "klipp klopp klipp klopp", och jag skyndade att haffa tag i lillan för att gå mot vägen där en häst skrittade förbi. "Där! Där! Där!", sa hon och klappade händer. Duktig flicka =D
Det är sommar det! Hovslag mot asfalten, barbacka turer och grimskaft-tyglar. Jag kom att tänka på den där sommaren då jag, Vanessa och Denise fick hyra sommarhäst för första gången. En dag fick vi för oss att rida två coh två. Sagt och gjort! Självklart höll vi oss inte i någon paddock eller ridhus, neeej, vi skulle ut. Haha. För mej och Annasara gick det galant, och vi fnissade glatt åt Denise och Ann som det gick sämre för... Vi var tvugna att sakta av flera gånger så dom inte skulle dunsta ner i marken båda två. Hehe, oj vad dom gnällde =) Om jag inte minns helt fel så gav dom upp efter ett tag?
Hästarna har tagit en alldeles för lång paus i mitt liv nu, men jag har flörtat lite med Danikas ägare så jag ska få rida henne lite och förhoppningsvis så hittar jag en foderhäst någon gång framöver. Jag och en av våra grannar satt och drömde oss bort lite nu på förmiddagen, och vi kom fram till att vi absolut måste ta reda på hur mycket det skulle kosta per månad, för det är ju det det hela hänger på i grunden.
Stallhyran kostar enbart 200:-/månad, men då får man ju inte glömma bort övriga kostnader såsom försäkring, hovslagare, foder, ev träning/tävling... listan kan göras ganska lång, men oj vad det är värt det!
·
Danika, på söndag kommer jag...♥
old pic

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0