Eloge till Danika !

Vilka jävla skåpmongon det finns där ute altså !!
På vägen hem från ridbanan går man över en träbro som går över ån, inte bred nog för två bilar men tydligen alldeles lagom för en häst och en bil...
Om vi får möte vid bron brukar jag alltid rida ut så jag rider mitt på vägen så att ingen ska få för sej att försöka brassa om mej, det blir alldeles för tight! Bara träbron är spännande nog då den låter lite "ihålig" då man skrittar över den och Danika brukar ta enorma steg över "skarven" som blir från asfalt till trä. Ibland har hon till och med tagit ett litet skutt över, haha.

.
I alla fall. Idag såg jag att det kom en bil i full fart drygt 500 meter bort så jag rider ut i mitten av vägen då jag var närmast bron och tänkte att hon minsann gott kunde vänta lite (bron är kanske 6-8 meter lång ?). Det var en grårig liten sur dam i en ful liten bil som inte alls ville vänta, så hon styr mot höger och börjar köra. Jag ser på henne att hon tycker att jag ska flytta mej åt sidan, så jag bara vinkar åt henne att stanna -vilket hon gör, och börjar därefter TOGVARVA bilen !
Danika ska ha stor eloge för idag! Trots att vi gick på den läskiga bron mot en bil  som står på högvarv så det ryker om den går hon förbi den väldigt lungt och sansat ♥.
Jag berömde och klappade henne, men inuti kokade jag! Jag hade ögonkontakt med tanten hela vägen och jag tvivlar inte en sekund att mina ögon svartnade som dom kan göra då jag blir förbannad!
Tänk om hon inte skött sej så exemplariskt ?
Tänk om det var en unghäst jag satt på ?
Tänk om, tänk om, tänk om...
.
Direkt vi passerat bilen så pass att hon kunde köra vidare så gjorde hon det. Med en rivstart! Stackars Danika nästan satte sej på rumpan då hon guppade iväg med bilen.
Det borde finnas ett långt kapitel i Körkortsboken om "Hur man passerar en häst" och vad som kan hända om något går fel.
.
.
Ridningen idag gick i alla fall superbra! Vi fick fram en väldigt bra och stadig form med hjälp av "ruter 4" och lite lösgörande arbete och hon gick som en klocka! Fina häst. Om man bara får til övergångarna till 100% skulle hon kicka ass i alla dressyrtävlingar med hennes killer gångarter.
Jag önskar mej Danika i julklapp

Tog lite bider på vägen hem också, vi hade det ganska bra =)
Nu ska jag äta upp min egengjorda rabarberkrääm. Den är supergoo!

Kommentarer
Postat av: Moster Ida

Sånna som henne ska INTE sitta bakom ratten!

2011-07-21 @ 10:58:14
Postat av: L I N N

Va fin blogg ! :D

2011-07-21 @ 12:40:11
URL: http://linnfelicia.blogg.se/
Postat av: DONKEN- Vince & Doas Morsa

jävla surkärring. SÅ brottom har man väl för i helvete inte... och det finns med i körkortsgrejen, att hästar och cyklister ska man INTE skrämma. Vad som helst kan ju hända. speciellt med djur. Man vet ju aldrig hur de kan reagera! dumma tant. usch.

2011-07-21 @ 21:49:11
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: M *

- det finns många sjuka människor..

2011-07-22 @ 02:41:09
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Mona

Ja alltså he finns nå idioter! De bord fan ingå att man ska lära sej hur man passerar en häst på säkraste sätt i körskoleboken asså! USCH, känd ränt ja vart arg när ja läst, bara rena rama tjörmtanta!

2011-07-22 @ 22:04:05
URL: http://turossi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0