Chokofilijoko

Åhhhh låt mej bli kvitt denna vedervärdiga förkylning, jag står snart  inte ut!
Igår morse vid ungefär halv 9 kanske så känner jag en huvudvärk komma krypande, och inte nog med det så märker jag av ett lätt "skimrande" på mitt vänstra öga. SATAN OCKSÅ! Migrän påväg, nu gäller det att handla snabbt!
Jag kastar på både mej och lillan jacka och byxor och går över till grannen för att låna telefon för att ringa hem Timmy (jag måste skaffa nytt abonemang) och redan på den lilla stunden har "skimrandet" nu nått hela mitt vänstra öga. Mycket obehagligt att bara se med ett öga... huvva.
Timmy svarar inte, så jag lämnar två brådskande röstmeddelande och går tillbaka hem igen. Väl hemma har nästan all min syn tagits över att detta elendiga "skimrande", så mycket att jag knappt ser vars jag går, följt av en väldig yrsel vilket resulterar i att jag ramlar omkull på golvet en gång. Inte mycket nice...
Tillslut ringer Timmy i alla fall, och jag säger att han måste komma hem så fort som möjligt, och det gör han. Alldeles lagom tills han kommer hem så ligger jag också och spyr i toan också. Ett trevligt sätt att spendera en dag.

Något lite mera trevligt var helgen och 3-årstestet i Boden. Lilla "Rut" skötte sej exemplariskt på banan och kammade hem inte mindre än 50 p som Dressyrtalang och 48 p som Hopptalang!  Strömsholm- here we come! (dom iaf, får se om jag hakar på)
Hoppningen gick sådär faktikst... hon var ganska matt och rättade sej dåligt. Domaren såg hennes enorma kapacitet i början och sa att han mer än gärna skulle sätta högre poäng på henne, men kunde inte då hon presterade som hon gjorde. Det kändes lite kasst då både jag och Johnna vet att hon hoppar 10/10 om hon har en bra dag.
Nåväl. Hon skötte sej i alla fall utmärkt på banan, och man kunde känna sej mäkta stolt då man ledde runt henne. En riktig snygging är vad hon är! Annat är det inna i boxen...
Jag höjer min högra hand och placerar den andra på bröstet när jag säger att jag aldrig i hela mitt liv skådat en häst med ett sådant humör! Om man fantiserar ihop den värsta tonåringen av dom alla, multiplicerar den med 25, lägger på några år av trots så kommer man ändå inte ens i närheten av hennes humör. Hon hugger, sparkar, trampar, tränger, stegrar och visar verkligen noll respelt när jag skulle sköta om henne, och jag fick bittert ångra orden jag sa fredagen just innan vi for "Guu, vad snäll hon är. Hon är ju jätte mysig, ju"
Bah! Bara knoppningen tog närmare en timma, och det fanns tillfällen då jag verkligen trodde att jag skulle bli sparkad eller ett revben fattigare, men som tur var kom vi alla hem oskadda.
Men det sägs ju att dom bästa tävlingshästarna är dom som har det sämsta humöret. Det stämmer nog ganska bra.
Snygga "Rut" och jag. Världens bästa uppställning, höhö
Jo, Timmy undrade varför vi inte duschat henne. Hon såg ju alldeles grå-daskig ut =)

Kommentarer
Postat av: Moster Ida

Åh så fin hon är,riktigt stor ser hon ut oxå!(iof du e inte så stor ) :P Ni se då riktigt fina ut tillsammans!

Usch,vill aldrig få migrän,hoppas jag inte får d när jag blir stor ;)

2011-05-24 @ 19:20:46
Postat av: Anneli

Usch! Lät verkligen inte kul de där med migränen.. :( Håller med Ida, hoppas att jag inte får det när jag blir stor.. ;)



Angående mitt pyssel.. säger bara en sak.. :) TRADERA.. :D och Änglafröjd i arvidsjaur förståss, men flickorna kommer från tradera.. Min favorit säljare heter Scrappizz.. :) Hon har även dom stora hjärtana och massa annat kul.. :D



Krya på dig!

2011-05-24 @ 21:40:19
URL: http://annlifunderar.blogg.se/
Postat av: jennie

Usch, låter inte alls roligt. Bara att ringa om du behöver hjälp med Luna när du mår sådär. Kan ju ta ett tag för Timmy från stan. Kkrya på dig. Kram

2011-05-24 @ 21:41:33
Postat av: hanna

Huvva Moa låter inge skoj alls! Ja har aldrig haft migrän (än) o när ja läser de där så är ja rätt glad över de! Huvva hoppas slipper nu på länge!



Mendu, vilken otroooligt fin häst!!! Galet jättefin ju!! :)

2011-05-25 @ 08:41:33
URL: http://hannasrosa.blogg.se/
Postat av: lovisa

godmorogN:D

2011-05-25 @ 09:00:37
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Maja

vilken fining:)

2011-05-25 @ 09:24:23
URL: http://mcaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0