Föl och unghästar

Igår var jag en sväng till Johanna och grodde in mej själv med lite hästlukt, så nu ska jag inte duscha på ett tag har jag tänkt.
Där har det hänt grejer, kan jag lova! Det står inte mindre än 11 hästar om man räknar med dom två småfölen, och ett av dom var bara några timmar gammalt. Naaaw! Han fick komma ut för försa gången och det tog inte länge innan han försökte på ett och annat bustrick, det gick väl sådär =)

Lilla kalven



Där fanns även ett litet föl som INTE var det minsta vinglig på sina långa ben och som dessutom är så perfekt utvecklad att det bara är att sadla och rida iväg =) Om han vore äldre än några dagar, vill säga. Och o-inriden.  








Sedan blev det hästjakt i dryga halvtimman... Hästmamman (jag och namn...) tyckte att hennes fölis sprang alltför långt bort från henne, så hon beslutade helt enkelt att följa med honom. På två röda var det plötsligt två hästar lösa och som tyckte livet i det fria var störtkul och tänkte absolut inte låta sej fångas! Det spelade ingen roll hur mycket vi lockade, mutade och skramlade med hinkar med godis i, dom kom när dom blev less.
Så det så!

Efter hästjakten blev det fika och planering av kommande helg då det bär det av till Boden och 3-års test. Skönheten som ska med kommer att slå alla med hästlängder om hon känner för att visa upp sina bästa sidor av sej, så det håller vi tummarna för !
Dessvärre lyckades jag inte knäppa något charmerande kort på henne då hon hade täcke på sej i hagen, och i stallet... ja i stallet ska man helt enkelt inte knäppa något kort! Men jag gjorde det endå.


Kommentarer
Postat av: Karin

Ja visst är den läcker?



Jösses vilket bedååårande litet föl :) Mums ;)

2011-05-17 @ 10:31:56
URL: http://www.dressyrkarin.blogspot.com/
Postat av: lovisa

Hej har du en bra start på denna tisdag?:)



Just nu har du chans att vinna en valfri vara ex; badmode,jackor,skor,plånböcker,wctjackor och mkt mer från märken som ed hardy, converse, dior,mm,

anmäl dig här: http://lavitadilovisa.blogg.se/2011/may/vinn-valfri-vara.html#comment

2011-05-17 @ 10:45:31
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Cissi

Dom är så söta :)

2011-05-17 @ 16:04:13
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0